Sea-Tek din leverandør av maritimt utstyr og tjenester.
Hovedvirksomhet
- Sea-Tek Power – Leverer fremdriftsanlegg og vannjetsaggregater basert på kjente merkenavn.
- Sea-Tek Service – Utføre service og vedlikehold til arbeidsbåter.
- Sea-Tek Supply – Import og distribusjon av maritime høykvalitets produkter.
Visjon
Sea-Tek skal gjennom å tilby høykvalitets produkter, fleksibilitet og godt omdømme gi kunden en bekymringsløs hverdag.
Kjerneverdier og etiske retningslinjer
For å sikre at vi lever opp til vårt ansvar og de forventninger som stilles til oss, har vi formulert et felles verdigrunnlag og et sett med etiske retningslinjer.
Kjerneverdier
Våre kjerneverdier – profesjonalitet, sannferdighet, lønnsomhet og samhandling – er styrende for hvordan vi oppfører oss mot hverandre og våre kunder.
- Profesjonalitet betyr å skape gode kundeopplevelser for våre kunder.
- Sannferdighet betyr at alt vi gjør skal tåle dagens lys – en forutsetning for tillit og positivt omdømme.
- Lønnsomhet er grunnlaget for all forretningsdrift – det handler om lønnsomhet og å se nye muligheter med fokus på kundens behov.
- Samhandling er en betingelse for gode enkeltprestasjoner. Det krever at alle forstår selskapet mål, spilleregler og rollefordeling – og gleder seg over andres suksess.
Etikk
Sea-Tek’s etiske retningslinjer omfatter følgende forhold:
- Etterlevelse av lover, regler og styrende dokumenter
- Menneske- og arbeidstakerrettigheter
- Helse, miljø og sikkerhet
- Klima og miljø
- Forretningsetikk
- Leverandøroppfølging
Kvalitet
Målsettingen til Sea-Tek AS er å levere tjenester og produkter av høy kvalitet som oppfyller våre kunders krav, forventninger og behov. Våre tjenester skal også oppfylle krav satt av myndigheter og av bedriften selv. Sea-Tek AS skal levere avtalt produkt og tjeneste til rett tid og pris. Vi har etablert og dokumentert et ledelsessystem som er sertifisert etter NS-EN ISO 9001:2015 standard. Ledelsessystemet er en del av vårt overordnede styringssystem og skal sikre etterlevelse av selskapets interne prosedyrer, samt kundenes krav og forventinger.
HMS
Bedriften skal i all sin virksomhet være i samsvar med gjeldende lover og forskrifter, og jobbe systematisk for å oppfylle de krav det offentlige og andre setter for å ivareta et godt og sikkert arbeidsmiljø. I tillegg skal bedriften i all sin virksomhet handle på en etisk, bærekraftig og sosialt ansvarlig måte for å hindre skader på mennesker og miljø. Målet er en HMS-standard som gir de ansatte et best mulig fysisk og psykologisk arbeidsmiljø. Gjennom systematisk HMS-arbeid skal vi sikre en god og trygg arbeidsplass, redusere arbeidsrelatert sykefravær, og minimalisere faren for at det skjer ulykker og skader på ytre miljø.